12 okt 2018

Anti-listen: Historier vi ikke gider fortælle

Her på kontoret taler vi nogle gange om ‘usympatiske kampagner og brands’ eller ‘anti-kunder’ og om der er virksomheder/organisationer, man ikke ville lave design eller en kampagne for – selvom pengene og den kreative frihed fulgte med…
Det er der. Heldigvis.
Kan man i princippet ikke være ligeglad? Jo bestemt – hvis man altså er typen der holder de personlige værdier, integritet og verdensbillede helt og aldeles adskilt fra HVORFOR man arbejder med det man gør…
Hos Umage handler det ikke kun om design, opmærksomhed, markedsføring, salg – og hvad der ellers kan opfattes som et slutprodukt fra vores hånd. Det handler om et større ønske om at formidle – eller rettere – at hjælpe andre med at få deres budskaber set, hørt, forstået og husket.
Og DERFOR er det vigtigt, at det der bliver sendt ud i verden – også er noget vi kan stå inde for. Uanset hvor stort eller småt det er.
Vores ‘anti-emne-liste’ ser sådan her ud:
1) Kviklån
2) Gambling / spil tjenester
3) Fuldkornspasta
4) Ekstremistiske politiske sager (til begge sider)
5) Pyramidespil
Faktisk ligger det i vores DNA at vi kan finde, noget der er værd at fortælle historier om i næsten alt. Det er derfor vi gør det vi gør. Og derfor vi gør os umage. Men vi kan ikke gøre os umage med noget vi ikke brænder for at fortælle historier om.